دانلود فیلم شجاع دل Braveheart 1995 + زیرنویس فارسی

دانلود فیلم شجاع دل Braveheart 1995 + زیرنویس فارسی

8.3/10 1,098,496
68نمره منتقدین
0% رضایت کاربران (0رای)
سال انتشار : محصول :
زیرنویس فارسی سانسور شده

ویلیام والاس، جنگجوی اسکاتلندی، هموطنان خود را برای رهایی سرزمین خود از ظلم ادوارد اول پادشاه انگلستان به شورش هدایت می کند.

فیلم شجاع دل Braveheart 1995

فیلم “شجاع دل” (Braveheart) محصول سال ۱۹۹۵، داستانی از قرن سیزدهم میلادی را روایت می‌کند و بر اساس زندگی قهرمان افسانه‌ای اسکاتلندی، ویلیام والاس، تولید شد. مل گیبسون در نقش ویلیام والاس به تصویر کشیده می‌شود. در این فیلم، والاس پس از آنکه همسرش یک روز پس از ازدواج توسط سربازان انگلیسی به قتل می‌رسد، تصمیم می‌گیرد که با هدایت هموطنان خود، مبارزه‌ای برای آزادی اسکاتلند از ظلم و ستم ادوارد اول، پادشاه انگلستان، آغاز کند و به سمت شورش هدایت کند.

درباره فیلم

فیلم “شجاع دل” (Braveheart) محصول سال ۱۹۹۵، یک اثر بیوگرافی، درام، تاریخی و جنگی است که به کارگردانی مل گیبسون تولید و منتشر شد. این فیلم توسط سه کمپانی Icon Entertainment International، The Ladd Company و B.H. Finance C.V تولید و منتشر گردیده است. فیلمنامه “شجاع دل” توسط رندل والاس نوشته شده و از یک شعر حماسی قرن پانزدهم میلادی الهام گرفته شده است. بازیگران برجسته‌ای چون مل گیبسون، پاتریک مک‌گوئن، برندن گلیسون، سوفی مارسو، کاترین مک‌کورمک، برنارد هورسفال و آلن تال در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم با بودجه‌ای معادل ۷۲ میلیون دلار تولید شد و اولین بار در تاریخ ۱۸ مه ۱۹۹۵ در جشنواره بین‌المللی سیاتل (Seattle International Film Festival) به نمایش درآمد. سپس در تاریخ ۲۴ مه ۱۹۹۵ توسط کمپانی Paramount Pictures در سینماهای ایالات متحده اکران شد و موفق به کسب فروش جهانی حدود ۲۱۳ میلیون دلار گردید.

فیلم “شجاع دل” در جشنواره‌های بین‌المللی متعدد جوایز زیادی را به دست آورد و موفق شد ۳۳ جایزه، از جمله ۵ جایزه اسکار برای بهترین فیلم، بهترین فیلمبرداری، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین صدا و بهترین چهره‌پردازی، به خود اختصاص دهد. همچنین نامزد دریافت ۳۴ جایزه دیگر از جمله بهترین طراحی لباس، بهترین فیلمنامه، بهترین تدوین، بهترین صداگذاری و بهترین موسیقی شد. منتقدان و مخاطبان به شدت از فیلمنامه، بازی قوی مل گیبسون، موسیقی متن، سکانس‌های اکشن و نحوه کارگردانی و فیلمبرداری آن تمجید کردند.

مل گیبسون در این فیلم نقش ویلیام والاس، جنگجوی اسکاتلندی که رهبری نخستین جنگ استقلال اسکاتلند علیه ادوارد یکم را به عهده دارد، ایفا می‌کند. “شجاع دل” با کسب رتبه ۸۴ در میان ۲۵۰ فیلم برتر سایت معتبر IMDb، جایگاه ویژه‌ای دارد. همچنین دنباله و اسپین‌آف این فیلم با عنوان “رابرت بروس” (Robert the Bruce) در سال ۲۰۱۹ منتشر شد.

  • ۲ مرداد ۱۴۰۳
  • 0
  • 1 بازدید

تریلر

دیدگاه‌ها 0

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(