دانلود فیلم آمادئوس Amadeus 1984 + زیرنویس فارسی

دانلود فیلم آمادئوس Amadeus 1984 + زیرنویس فارسی

8.4/10 431,697
87نمره منتقدین
100% رضایت کاربران (1رای)
سال انتشار : محصول :
زیرنویس فارسی سانسور شده

زندگی، موفقیت و مشکلات ولفگانگ آمادئوس موتزارت به روایت آنتونیو سالیری، آهنگساز معاصری که عمیقاً به استعداد موتزارت حسادت می‌کرد و ادعا می‌کرد که او را به قتل رسانده است.

فیلم آمادئوس Amadeus 1984

فیلم آمادئوس (Amadeus) محصول سال ۱۹۸۴، داستان زندگی ولفگانگ آمادئوس موتسارت (با بازی تام هولس)، آهنگساز جوان و نابغه اتریشی را روایت می‌کند. موتسارت با استعداد بی‌نظیرش در موسیقی، ناخواسته رقیبی سرسخت به نام آنتونیو سالییری (با بازی اف. موری آبراهام) پیدا می‌کند. سالییری که فردی مذهبی است، از موتسارت به خاطر سبک زندگی و استعداد خارق‌العاده‌اش متنفر است. این تنفر به تدریج به حسادتی جنون‌آمیز تبدیل می‌شود و او به این باور می‌رسد که موتسارت از کمک‌های الهی برای ساخت آثارش بهره‌مند می‌شود.

درباره فیلم

فیلم سینمایی آمادئوس (Amadeus) یک اثر بیوگرافی، موسیقی و درام است که در سال ۱۹۸۴ توسط کشورهای آمریکا و فرانسه تولید شده است. کارگردانی این فیلم را میلوش فورمن بر عهده داشته و توسط کمپانی‌های AMLF و The Saul Zaentz Company منتشر شده است. فیلمنامه آمادئوس، نوشته پیتر شیفر و زدنک مالر، بر اساس نمایشنامه‌ای به همین نام اثر پیتر شیفر تهیه شده است.

در این فیلم بازیگرانی چون اف. موری آبراهام، تام هولس، الیزابت بریج، سیمون کالو، روی دوتریس، کریستین ابرسول، جفری جونز، چارلز کِی، میریام خیتیلووا و دیگران به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم با بودجه ۱۸ میلیون دلاری ساخته شد و اولین بار در تاریخ ۱۹ سپتامبر ۱۹۸۴ توسط Orion Pictures در سینماهای آمریکا اکران شد و توانست در گیشه جهانی به فروش تقریبی ۹۰ میلیون دلار دست یابد.

آمادئوس که به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ شناخته می‌شود، پس از حضور در جشنواره‌های بین‌المللی متعدد، موفق به کسب ۴۳ جایزه از جمله ۸ جایزه اسکار شد. این جوایز شامل بهترین بازیگر نقش اول مرد برای اف. موری آبراهام، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی هنری، بهترین طراحی لباس، بهترین صداگذاری و بهترین چهره‌پردازی می‌باشند. همچنین، این فیلم نامزد دریافت ۱۵ جایزه دیگر از جمله ۳ جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش اول مرد با بازی تام هولس، بهترین تدوین فیلم و بهترین فیلمبرداری شده است.

آمادئوس با موسیقی حیرت‌انگیز موتسارت و بازی‌های کم‌نقص بازیگران، تصویری سرگرم‌کننده و تاثیرگذار از زندگی، موفقیت و مشکلات ولفگانگ آمادئوس موتسارت ارائه می‌دهد. این فیلم با کسب رتبه ۸۲ در میان ۲۵۰ فیلم برتر سایت IMDB قرار دارد و پس از اکران نظرات مثبت فراوانی از سوی منتقدین و مخاطبان دریافت کرده است، که به ویژه بازی‌های اف. موری آبراهام و تام هولس، کارگردانی، داستان، موسیقی متن و فیلمنامه آن مورد تحسین قرار گرفته‌اند.

  • ۳۱ تیر ۱۴۰۳
  • 0
  • 2 بازدید

تریلر

دیدگاه‌ها 0

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(