دانلود فیلم به خاطر یک مشت دلار A Fistful of Dollars 1964 + دوبله فارسی

دانلود فیلم به خاطر یک مشت دلار A Fistful of Dollars 1964 + دوبله فارسی

7.9/10 234,843
65نمره منتقدین
100% رضایت کاربران (1رای)
سال انتشار : محصول :
همراه با نسخه دوبله فارسی سانسور شده

یک اسلحه‌باز سرگردان در شهری که در اثر حرص، غرور و انتقام از هم پاشیده شده، دو خانواده رقیب را در مقابل یکدیگر بازی می‌کند.

فیلم به خاطر یک مشت دلار A Fistful of Dollars 1964

فیلم «به خاطر یک مشت دلار» (A Fistful of Dollars) محصول سال ۱۹۶۴ به کارگردانی سرجو لئونه است. داستان مردی به نام جو (با بازی کلینت ایستوود) را روایت می‌کند که وارد روستایی می‌شود که به دلیل درگیری بین دو گروه رقیب، وضعیت ناپایداری دارد. به جای ترس از خطر، جو از موقعیت بهره می‌برد و دو طرف را علیه یکدیگر به بازی می‌گیرد.

فیلم با عنوان اصلی (Per un pugno di dollari) یک اثر اکشن، درام و وسترن است که در سال ۱۹۶۴ توسط کشورهای ایتالیا، اسپانیا و آلمان غربی تولید شد. این فیلم توسط کمپانی‌های Jolly Film، Constantin Film و Ocean Films ساخته و منتشر شده است. نویسندگی آن به صورت مشترک توسط آدریانو بولزونی، مارک لاول، سرجو لئونه و ویکتور آندرس کاتنا انجام شد. بازیگرانی همچون کلینت ایستوود، ماریان کخ، جان ماریا ولونته، ولفگانگ لوکشی، سیگارت روپ، جوزف ایگر و آنتونیو پریتو در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم براساس اثر «یوجیمبو» ساخته آکیرا کوروساوا در سال ۱۹۶۱ میلادی ساخته شده است. که برای اولین بار در ۱۲ سپتامبر ۱۹۶۴ توسط کمپانی Unidis در ایتالیا به نمایش درآمد و توانست در سطح جهانی حدود ۱۴.۵ میلیون دلار فروش داشته باشد. «به خاطر یک مشت دلار» در جشنواره‌های بین‌المللی متعددی شرکت کرده و موفق به کسب جایزه Silver Ribbon برای بهترین امتیاز شد. همچنین نامزد دریافت ۴ جایزه دیگر از جمله ۲ جایزه ساترن گردید. جالب است بدانید این فیلم در سال ۱۹۶۷ در ایالات متحده آمریکا به نمایش درآمد و باعث افزایش محبوبیت ژانر وسترن شد.

  • ۲۳ تیر ۱۴۰۳
  • 0
  • 6 بازدید

دیدگاه‌ها 0

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(