دانلود فیلم یک زندگی One Life 2023

دانلود فیلم یک زندگی One Life 2023

7.5/10 24,330
100% رضایت کاربران (1رای)
سال انتشار : محصول :
همراه با نسخه دوبله فارسی زیرنویس فارسی سانسور شده

سر نیکلاس "نیکی" وینتون، یک دلال جوان لندنی که در ماه های منتهی به جنگ جهانی دوم، بیش از 600 کودک را از چکسلواکی تحت اشغال نازی ها نجات داد.

فیلم یک زندگی One Life 2023

فیلم «یک زندگی» (One Life) ۲۰۲۳، بر اساس داستان واقعی نیکلاس وینتون، بانکدار بریتانیایی، ساخته شده است. آنتونی هاپکینز نقش وینتون را بازی می‌کند. در دهه ۱۹۳۰، پیش از شروع جنگ جهانی دوم، وینتون موفق شد بیش از ششصد کودک را از چکسلواکی تحت اشغال نازی‌ها نجات دهد.

درباره فیلم

این فیلم بیوگرافی، درام، تاریخی و جنگی در سال ۲۰۲۳ تولید شده و توسط جیمز هاوس (James Hawes) کارگردانی شده است. سه کمپانی See-Saw Films، MBK Productions و BBC Film مسئول تولید آن بودند. فیلمنامه فیلم «یک زندگی» را لوسیندا کاکسون و نیک دریک نوشته‌اند. بازیگران برجسته‌ای مانند آنتونی هاپکینز، لنا اولین، جانی فلین، هلنا بونهام کارتر و الکس شارپ در این فیلم حضور دارند.

فیلم «یک زندگی» برای اولین بار در تاریخ ۹ سپتامبر ۲۰۲۳ در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو (Toronto International Film Festival) به نمایش درآمد. پس از شرکت در جشنواره‌های دیگر، فیلم در ۱ ژانویه ۲۰۲۴ در سینماهای آمریکا و انگلستان اکران شد. این فیلم موفق به کسب فروش حدود ۲۱.۱ میلیون دلار در گیشه شد و به صورت آنلاین در کشورهای مختلف منتشر گردید.

فیلم «یک زندگی» پس از حضور در جشنواره Palm Springs International Film Festival، جایزه بهترین داستان را دریافت کرد. تهیه‌کنندگی فیلم را کاترین بریدل، ایین کنینگ، نیکی ارنشاو و دیگران بر عهده داشتند. تدوین آن توسط لوسیا زوکتی و فیلمبرداری آن توسط زک نیکلسون انجام شده است.

فیلم «یک زندگی» بر اساس کتاب «If It’s Not Impossible…: The Life of Sir Nicholas Winton» نوشته باربارا وینتون ساخته شده است. نیکلاس وینتون به خاطر نجات کودکان یهودی از چکسلواکی در آستانه جنگ جهانی دوم، در سال ۲۰۰۳ از ملکه الیزابت دوم عنوان شوالیه را دریافت کرد و در سال ۲۰۱۰ نشان قهرمان هولوکاست از دولت بریتانیا دریافت نمود.

  • ۸ شهریور ۱۴۰۳
  • 0
  • 3 بازدید

تریلر

دیدگاه‌ها 0

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(