دانلود فیلم دالی لند Daliland 2022 + دوبله فارسی

دانلود فیلم دالی لند Daliland 2022 + دوبله فارسی

5.9/10 2,428
59نمره منتقدین
100% رضایت کاربران (1رای)
سال انتشار : محصول :
همراه با نسخه دوبله فارسی سانسور شده

در سال 1973، یک دستیار جوان گالری در پشت صحنه به ماجراجویی وحشیانه می پردازد و به نابغه سالخورده سالوادور دالی کمک می کند تا برای یک نمایش بزرگ در نیویورک آماده شود.

فیلم دالی لند Daliland 2022

فیلم “دالی لند” (Daliland) محصول ۲۰۲۲، در سال ۱۹۷۳ میلادی، داستان جیمز، یک دستیار جوان، را روایت می‌کند. او به نقاش معروف اسپانیایی، سالوادور دالی، کمک می‌کند تا برای نمایشگاه بزرگ در نیویورک آماده شود.

درباره فیلم

این فیلم بیوگرافی، درام و تاریخی، به کارگردانی ماری هرون (Mary Harron) ساخته شده است. تولید آن توسط Zephyr Films، Pressman Film و Room 9 Entertainment انجام شده و فیلمنامه‌اش را جان والش نوشته است. در این فیلم، بن کینگزلی، باربارا سوکووا، ازرا میلر و دیگر بازیگران به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم “دالی لند” اولین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و سپس در ۹ ژوئن ۲۰۲۳ در سینماهای منتخب آمریکا اکران شد. این فیلم همچنین به‌صورت آنلاین در کشورهای مختلف منتشر شد.

فیلم در جشنواره‌ بین‌المللی The Golden Linden نامزد جایزه بهترین کارگردانی شد و به‌عنوان فیلم اختتامیه جشنواره تورنتو انتخاب شد. داستان “دالی لند” به سال‌های پایانی زندگی دالی و ازدواجش با گالا، همسرش، می‌پردازد و از نگاه جیمز، دستیار جوانی که به دنبال مطرح شدن در دنیای هنر است، روایت می‌شود.

سالوادور دالی، نقاش معروف سورئالیسم، همچنین در عکاسی، مجسمه‌سازی و فیلمسازی فعال بود و در ۲۳ ژانویه ۱۹۸۹ در اثر سکته قلبی درگذشت. مطابق خواسته‌اش، در نزدیکی موزه دالی دفن شد.

  • ۵ شهریور ۱۴۰۳
  • 0
  • 1 بازدید

تریلر

دیدگاه‌ها 0

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(